Protože počet žáků ve škole tento rok vzrostl a nevešli jsme se všichni do hlavní budovy, ti nejstarší, páťáci, spali v blízkých čtyřlůžkových chatkách. Po ubytování a svačině jsme zahájili pobyt společnými pohybovými aktivitami, následovalo očekávání a vymýšlení pravidel, která nám měla usnadnit společně strávené dva dny bez konfliktů a v pohodě.
Nalezením obálek a přečtením charakteristik znamení dle data narození se žáci rozdělili do skupin. Tímto si žáci odhalili téma letošního „adapťáku“. Tyto skupiny spolu pracovaly po celou dobu pobytu, občas se prolínaly podle živlů, které náleží k jednotlivým znamením. Aktivity byly zaměřeny na pohyb i přemýšlení, prolínaly se individuální i skupinové činnosti. Něco šlo žákům lépe, něco hůř, něco bavilo žáky více, něco méně. Tak už to bývá. Každý jsme jiný a každého baví něco jiného – někdo rád běhá, někdo kreslí, zpívá, někdo je soutěživý, jiný vyhledává úkoly na přemýšlení. Při závěrečném hodnocení jsme ale dospěli k výsledku pozitivnímu – většina očekávání žáků byla naplněna. Pro prvňáčky bylo nové všechno, hlavně spaní v cizím prostředí bez rodičů a stezka odvahy. Cestu lemovanou pouze svíčkami zvládlo samostatně projít šest prvňáčků.
Jako vzpomínku na letošní pobyt jsme si odvezli trička s obrázkem našeho znamení. Tato trika budeme používat ve škole v průběhu celého roku při oslavách narozenin a výstupech celoročního projektu MŠ a ZŠ na téma ŽIVLY – oheň, voda, země, vzduch. Tato témata se budou prolínat napříč předměty a budou oživena různými pokusy.
Z reflexe prvňáčků:
Co sis užil?
Hru Země je láva, spaní a hry na pokoji, patrovou postel, pinpong, stezku odvahy, trička, hry s míčem, hledání lístečků v lese, hraní fotbalu, cestu autobusem.
Co bylo pro tebe nové?
Spaní bez rodičů, spaní na patrové posteli, spaní s novým plyšákem, tričko se znamením, všechno, noví lidé, jezení venku, cesta autobusem.
Z reflexe žáků 2. a 3. ročníku:
Co nového jsi vyzkoušel?
Hru s ruličkami, spolupracovat, nové hry, písničku Indiáni jdou, uklízení, běhačku.
Co tě překvapilo?
Běhání pro lístečky, trička, stezka odvahy, odpolední klid, dvoupatrová postel, hra v lese, zábava.
Kdy jsi měl radost?
Jak jsme dostali trika, z obědu, když jsem spal, při hře země je láva, ze zábavných úkolů, při hrách, když jsme pracovali ve skupině, z poledního klidu, ze spaní se spolužačkami.
Jaké slovo vystihuje náš pobyt?
Hry, příroda, spolupráce a pomoc, zábava, pěkné ubytování, všechno dobrý.
Reflexe žáků 4. a 5. ročníku:
Co se mi líbilo a nelíbilo?
Bylo to super i super spánek, adapťák byl jiný než ty předtím. Moc se mi nelíbily týmy. Bylo to fajn, líbila se mi stezka odvahy, ale chyběla mi moc rodina a pejsci, viděla jsem zajímavé věci, a nakonec jsme dostali trička s krásnými nažehlovačkami, ve kterých jsme se vyfotili. Na adapťáku se mi líbilo všechno, jídlo, hry, stezka odvahy, pokoj. Spaní v chatkách, stezka odvahy, byl to můj druhej nejleší adapťák. Nelíbilo se mi, že jsme nestavěli domečky pro skřítky. Nelíbil se mi hluk. Bylo to dobrý, nic bych nechtěl měnit. Líbily se mi aktivity a dobré jídlo. Líbilo se mi hledání lístečků stejného znaku. Líbilo se mi to téma i ty hry. Možná bych změnila skupinky. Poznala jsem hodně prvňáky a jací jsou. Jídla byla výborná.
Dagmar Mudrlová
Fotogalerie zde: https://photos.app.goo.gl/hUmnnYcXJX22bvKd7